Men tänk om min syster föder ett barn i ett annat land

Jag kom faktiskt upp ur sängen imorse. Jag var rätt pigg fastän klockan var kvart över sex. Det var nog det som väntade under dagen som gjorde mig pigg.
Jag och E åkte med mamma till Falun så vi kom lite tidigare till skolan. Men som alltid så hade vi något att göra, då menar jag att kolla på folk. Lugnetgymnasiet är riktigt stort och det går många elever på skolan så vi visste inte om folket som vi såg var nya eller gamla. Det är svårt det där.
Det var roligt att träffa folket igen. Få se hur folk hade förändrats. Det var en del skandaler. Men egentligen inget speciellt.
Första skoldagen är alltid värst. Bara en massa information och snack. Våran klass är nog värst när det gäller att prata. När lärarna läste upp reglerna på skolan så vart det kallabalik. När ledighet kom på tal så vart det kaos. Det står att man inte ska räkna med att man kan vara ledig från skolan. När de sa det så vart det prat prat prat. Så många dåliga förklaringar och förslag. "men tänk om min syster föder ett barn i ett annat land". Hur dumt låter inte det?
    Men jag får tänka att det bara är två år kvar till studenten. Sedan slipper jag denna klass. Jag menar inte er brudar. Ni förstår vad jag menar.

Inte nog med det. Shit, vad varmt det var idag. Som D sa, det är bara för att vi börjar skolan. Jag håller med.

Efter skolan så åkte vi gänget till borlänge och åt lunch. Det var mysigt. Sedan vart det lite shopping.

Snart kommer brorsan hit, igen. Kul.

Kommentarer
Postat av: carro

Tack! Sov gott :)

2007-08-23 @ 00:04:13
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: Mattias

Väldigt bra kommentarer som kommer ur dina klasskamraters munnar tycker jag. Förstår att du blir road :) Haha.

2007-08-24 @ 01:57:52
URL: http://fopps.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0