Timber !

Jag vaknade vid 12 idag, efter en rätt skön natt. Första natten i min säng på två veckor. Jag sov förvånandsvärt bra.

När jag kommer ner så har mamma beställt tid så att jag kunde sola solarium idag. Jag vart jätte glad och såg fram emot det.
På vägen ner till Rättvik där vi skulle sola så ser vi en kille sitta på marken, alldeles blodig. Han hade vurpat med moppen. Då ser jag att det är P, jag har gått i samma tyska grupp som honom. Så jag visste vem det var, mamma gick ur bilen för att kolla hur det var med honom. Mamma såg direkt att han behövde hjälp. Så vi körde honom till vårdcentralen. Där jag fick hjälpa till att hålla honom så att han inte skulle falla. För han var i chocktillstånd och var yr. Han blödde från händerna, det såg riktigt ialla ut.
Mamma stannade kvar där så att jag kunde sola. Det kanske låter konstigt. Men mamma tog hand om honom.

Att sola solarium var skönt! Med högst volym på radion låg jag där halvnäck och njöt. Jag kände hur jag fick färg på min vita kropp. Efter en stund vart det riktigt varmt, jag var nära på att gå ur flera gånger. Men jag tänkte, jag ska fan klara det den här gången.
Resultatet vart riktigt bra. Jag och J ska sola igen, den här veckan. Jag ska fan bli brun innan skolan. Skit samma om det räknas som fusk med solarium. Men jag kan faktiskt klaga på att det inte har varit så mycket sol i sommar.
      Jag tycker faktiskt inte om att vara ute i solen så mycket längre. När jag var mindre älskade jag att vara ute. Bada och sola. Jag var riktigt brun när skolan började. Men så är det inte längre. Nu sitter jag inne och sysselsätter mig med något. Inte bra . . .


Pappa sågade ner trädet som har varit ivägen för solen ! Livsfarligt var det, mamma skrek och var rädd och det vart dålig stämning. Men nu är det gjort ! TIIIIMBER !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0