Hösten är här . .

Hösten är här

Nu är den här. Hösten. Jag tycker verkligen om hösten. Det blir en mysig stämning.
När man går ut på morgonen, när jag ska till bussen. Man andas in höstluften. En härlig känsla. Att man andas in luften får en att orka gå den biten ner till busshållsplatsen för att ta sig till skolan, man liksom vill gå till skolan. Tack vare luften. Den ger en orken.
Det är något speciellt med hösten. Kanske för att jag då tänker att snart är det vinter. Jag är en vinter-människa. Längtar riktigt mycket till vintern. Till julen då man får mysa med sina nära och kära.

Tittar ut genom fönstret, löv faller från varje träd. De gula,röda,oranga löven lägger sig fint på marken. När alla löven har lagt sig så kan man bilda stora högar och hoppa i dem. Det låter jätte barnsligt. Men en otrolig känsla. Därför jag gör det än. Jag kan tänka mig att det inte bara är jag som gör det fortfarande.

Enligt mig så kommer nog snön inom en månad. Jag älskar snön.
Tänk er en mörk vinter kväll, då snöflingorna faller sakta ner på marken. Det är någon minus grad ute. Du går ensam på vägen då endast gatulyktorna lyser. Man kan se stjärnorna på himlen.

Det är en av de bästa stunderna jag vet.



En annan sak, är att jag ser väldigt positivt på framtiden just nu.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag håller med dig om att hösten har sina fina stunder, helt klart. Det är oerhört fina färger överallt! Det tänkte jag faktiskt på idag. Sen får man ju ha mössa på sig igen, mössa är ballt.
Det jag däremot inte håller med dig om är att vintern är så bra. Jag är verkligen ingen vintermänniska. Är du verkligen min syster?! Usch för kyla. *Burrr*

2007-09-24 @ 19:46:01
URL: http://fopps.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0